Mijn avontuur bij B&R Logistics begon 2,5 jaar geleden. Sindsdien is er stilaan een beetje routine gekomen in mijn job, al is het nog steeds niet gemakkelijk om alles tijdig gedaan te krijgen, want in de periode dat ik hier werk, is B&R Logistics alleen maar gegroeid.

Mijn jobtitel is ‘Logistiek Medewerker Technische Dienst’. Dit wil zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor de aansturing van de hersteldienst. De dienst bestaat uit 3 toffe kerels die er samen voor zorgen dat alle machines hersteld worden, en dat de gemelde problemen op de werven zo snel mogelijk opgelost worden. Verder neem ik de voorbereidingen voor mijn rekening van bestelling tot facturatie.

Wanneer ik ’s ochtend toekom, neem ik als eerste werk de herstelfiches van de defecte machines vast en bekijk ik welke problemen of tekortkomingen genoteerd werden. Ik vind het belangrijk om dit te doen, want op die manier krijg ik een correct en duidelijk beeld van de defecte machines.

Ik probeer steeds het eerste uur van iedere werkdag te besteden aan het verwerken van de werkbonnen van de hersteldienst. Wanneer dat achter de rug is, check en beantwoord ik mijn e-mails. Al is dat iets waar ik, zoals waarschijnlijk iedereen, meerdere keren per dag mee bezig ben.

In de loop van de voormiddag spring ik altijd even binnen bij de hersteldienst om te kijken hoe het daar gaat en of alles vlot verloopt. We bespreken onder andere machines aan welke machines kosten zijn. Aan de hand van de herstelkosten, de reeds betaalde huur en het bouwjaar bekijken we of het nog de moeite is om een herstelling uit te voeren, of dat we het toestel best uit dienst zetten en een ander aankopen.

De aankoop van nieuwe machines proberen we te groeperen. Bij een bestelling nemen we ook de toestellen op die nodig zijn in de materiaalcontainer van opstartende werven. Ook zorg ik bij de bestelling dat de ‘eisen bij bestelbon’ in orde zijn. Dit alles gebeurt onder het toeziend oog van Joeri Verschueren, Verantwoordelijke Logistiek & Dispatching)

Wanneer de machines geleverd worden, bezorg ik de magazijniers VCA-nummers die zij dan op hun beurt aanbrengen op de toestellen. Vervolgens doe ik de volledige verwerking in Navision, zodat Jan Maes en Marc Broeckx, de collega’s van de dispatching, ze kunnen verhuren.

Voor de reeds aangekochte machines ga ik na of alle papieren beschikbaar zijn in ons klassement. Bij nieuwe machines vraag ik de ‘eisen bij bestelbon’ op bij de preventiedienst en vervolgens zie ik erop toe dat we de nodige documenten ook daadwerkelijk ontvangen van onze leverancier.

Wanneer machines hersteld zijn, verwittig ik de werf ervan dat de machine afgehaald kan worden, en start ik de huur weer op. Immers, de tijd dat een toestel bij ons in herstelling is, hoeft de werf geen huur te betalen.  

Het gebeurt wel eens dat we een onderdeel dat de hersteldienst nodig heeft, niet op stock hebben. Ook die bestellingen verzamel ik en bestel ik 1 keer per week.

Wanneer er een nieuwe werf opstart bij Hooyberghs, voorzien wij de werfkast en de nodige nutsvoorzieningen. Dit gebeurt in samenspraak met Joeri en de projectverantwoordelijke. De verdere uitwerking ervan, - zoals het bepalen van de kabeldikte, het bestellen van kabels, het bepalen van welke paddenstoel we waar zullen plaatsen, - probeer ik zo goed mogelijk voor te bereiden, zodat Raoul (Van Rooy), Sam (De Bie) en Erwin (Breugelmans) dit perfect kunnen uitvoeren op de werf.

Om 16 uur stipt verschijnt de herinnering ‘check in at work’ op  mijn computerscherm. Een geheugensteuntje voor mezelf zodat ik de melding zeker niet vergeet te doen wanneer de mannen naar de werf gaan.

Het laatste kwartier probeer ik een beetje orde te krijgen op mijn bureau en mijn to-do-lijst nog snel aan te vullen met zaken die ik de volgende dag zeker niet mag vergeten.

Hierna haast ik me naar de naschoolse opvang, om mijn 2 kleine meiden op te halen en te beginnen aan mijn huishoudelijke taken als mama.